09 October 2008

AKHIRNYA…



AKHIRNYA…Pelan peralihan kuasa antara Perdana Menteri dan Timbalannya yang dicadangkan pada Jun 2010 sekadar tinggal kenangan.

AKHIRNYA…Keyakinan YB Tan Sri Muhyiddin Yassin menyuarakan kehendak sebenar akar umbi yang mahukan peralihan kuasa lebih awal, semakin menjadi kenyataan.

AKHIRNYA…Tanggal 8 Oktober 2008, teka-teki mengenai kedudukan Presiden UMNO telah terjawab kira-kira jam 5.20 petang, selepas Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional di PWTC.

AKHIRNYA…Perdana Menteri Malaysia yang juga Presiden UMNO, YAB Dato’ Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi mengumumkan keputusannya untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti Mac 2009.

AKHIRNYA…Desakan dan tekanan dari Tun Dr. Mahathir dan pemimpin tertinggi UMNO kepada Perdana Menteri, selepas prestasi buruk Pilihan raya ke 12 berjaya membuatkan Presiden UMNO itu menarik diri dari mempertahankan jawatannya.

AKHIRNYA…Membuktikan bahawa kuasa akar umbi lebih kuat dan berpengaruh dari status dan kedudukan seseorang. Jadi ia mengingatkan kepada sesiapa sahaja pemimpin selepas ini, jangan pandang enteng kuasa yang dimiliki oleh akar umbi.

AKHIRNYA…YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak, nama yang disebut-sebut bakal Perdana Menteri, bakal mengambil alih teraju pemerintahan negara selepas beliau memenangi jawatan Presiden UMNO pada Mac 2008.

AKHIRNYA…Selepas Dato’ Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi mengumumkan keputusannya, maka barulah kita mendengar berbagai-bagai pujian kepadanya dengan kenyataan-kenyataan berikut :

1. Ia satu pengorbanan yang cukup besar kerana bukan mudah untuk menyerahkan kepimpinan

2. Beliau telah mengambil kira daripada semua sudut apa yang harus dilakukan dan meletakkan kepentingan parti mengatasi kepentingan peribadi

3. Keputusan Abdullah itu adalah sesuatu yang berani, ikhlas dan berjiwa besar

4. Memperlihatkan beliau seorang pemimpin yang berjiwa besar kerana meletakkan kepentingan parti dan rakyat melebihi kepentingan sendiri

5. DAN AKHIRNYA…kita semua berharap agar semua tindakan dan kenyataan-kenyataan yang dibuat itu lahir dari tawadu’ dan keikhlasan kepimpinan UMNO untuk melihat parti ini mampu mengembalikan semula keyakinan rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional.

[sumber : Blogger]


No comments:

Cars & Formula 1