09 October 2008

Rumah Terbuka Aidilfitri di PWTC - Cerita dari HINDRAF


UMNO’s cowardly media campaign against HINDRAF.

So visiting the PM on a Hari Raya (Eid) is a grave sin committed by HINDRAF. An act of betrayal and insult to the Islamic religion – the masterminds should be arrested under the ISA or prosecuted under the existing Laws - so say the Malay extremist and fundamentalists organisations. Cabinet Ministers claim HINDRAF was extreme in barging into the PM’s open house and presenting a memorandum. Their seditious criticisms’ were carried out by the none other than the UMNO controlled daily Utusan and TV3.

So it was a grave sin. I challenge these fools to obtain evidence from over 30 odd TV crews and pressmen (both local and International media) and the numerous Police Special Branch units who covered , recorded and filmed the entire episode to make public their recordings so that the whole world could see the foolishness and low mentality of Malaysian politicians and their UMNO coolies who stir up racial sentiments for their own political survival.


There is no doubt that whenever there are serious problems within UMNO, the best solution (idiotic though) is to stir racial tension among races. UMNO creates problems and misleads the public with the strength and might of their media.


Let us see the pictures below which our supporters recorded.


It is for you to judge whether HINDRAF presence at PM’S OPEN HOUSE IS as an INSULT TO ISLAM ?




This card is interpreted by the Cabinet Ministers as memorandum. I wonder if they know what they are talking about. The simplest greeting card prepared by a 6 year old with the help of adult to express the feeling of HINDRAF supporters to the PM-And this is interpreted as an insult to the Islamic faith???


Salam Aidilfitri,
Semoga di hari mulia ini YAB akan diberkati rahmat Tuhan dan membebaskan semua tahanan ISA dan mendengar rintihan masyarakat India di bumi tercinta Malaysia.

Maaf Zahir batin”


The above wordings meant as follows,


“Happy Eid,
May in this auspicious day the Almighty bless you Mr PM and may you release all ISA detainees and hear the tears of the Indian community in this beloved Malaysia.
Seek Forgive and Forget"


[baca selanjutnya]


Ulasan,

1. Secara peribadi saya berpendapat Hindraf dan para penyokongnya itu menganggap tindakan mereka menimbulkan kekecohan di majlis rumah terbuka di PWTC yang lalu adalah perkara kecil yang mana sudah menjadi suatu kebiasaan di majlis-majlis mereka juga. maka dengan itu tidak menjadi isu sekiranya ia berlaku di dalam majlis-majlis lain.

2. Walaubagaimanapun, ini jelas menunjukkan bahawa Hindraf sebenarnya diterajui oleh mereka-mereka yang tidak mempunyai sikap hormat kepada orang lain, sombong, bongkak serta jelas mengamalkan sikap perkauman yang ekstrem. Selain mempunyai sikap prejudis yang tinggi, mereka jelas telah mempengaruhi para pengikut mereka dengan ideologi yang sebenarnya tidak menguntung kepada semua pihak terutama kepada kaum India sendiri.

3. Kita juga sedia maklum dan faham bahawa setiap perkara dan kejadian yang berlaku kepada diri kita, bangsa kita dan negara kita ini adalah kerana atas sikap kita sendiri. Ini sebenarnya berlaku kepada semua kaum. Berfikiran positif akan menghasilkan keputusan yang positif juga. Keadilan juga berlaku sekiranya kita berlaku adil kepada diri kita dahulu dan secara tidak langsung dengan sendirinya amalan ini akan menyerap ke dalam sikap dan pemikiran kita dan ditranspirasikan melalui tindakan.

4. Jelas, kegawatan politik semasa yang berlaku kini adalah kerana kita sebenarnya tidak mengamalkan keadilan yang hakiki, tidak jujur dan ikhlas, bongkak, tamak serta pentingkan diri semata-mata. Kita sendiri boleh nampak bahawa rakyat dari pelbagai lapisan dan golongan kini lebih berani melahirkan sikap dan perasaan mereka dengan pelbagai cara. Ini dikuatkan lagi dengan tindakan serta dorongan dari golongan-golongan yang berjuang atas nama keadilan tetapi ianya tidak lebih daripada untuk mencari kemahsyuran, kekayaan serta survival suku-sakat diri dan keluarga.

5. Maka itu kita harus lebih berhati-hati serta peka dengan apa yang berlaku disekeliling kita kini. kawan boleh menjadi lawan dan musuh akan menjadi sahabat yang semakin boleh dipercayai pula.


No comments:

Cars & Formula 1