06 August 2009

Rasiskah Kita?

Hari ini kita berkongsi pengetahuan tentang 'hidden agenda' yang sudah dan sedang berlaku serta perancangan jahat Pakatan Haram di Selangor untuk masa hadapan.

Ini akan dijelaskan dalam keadaan yang paling ringkas dan mudah difahami. Anda nilaikanlah sendiri.

1.Pindahan Enakmen Pentadbiran Agama

Kalau kita sekalian ingat lagi insiden pemecatan seorang pegawai agama di negeri Perak semasa pentadbiran Pakatan Haram tidak berapa lama dahulu, Raja Muda Perak telah memberitahu Thomas Nijjar Tristar bahawa perlantikan dan pemecatan pegawai agama terletak di bawah bidang kuasa SULTAN!

Maka oleh yang demikian, hasrat si Nijjar Tristar tidak kesampaian, ingatkah anda lagi apabila terjadinya kisah ini, siapa yang melompat dan cuba menjadi hero pada masa itu? Siapa?

Tak lain dan tak bukan, Karpal 'jangan main-main sama saya' Singh melompat dan cuba mencabar kuasa Sulatan pada ketika, selepas beberapa ketika isu ini senyap dan tidak kedengaran lagi, sebenarnya isu ini bukan senyap begitu sahaja, ianya menjadi satu 'kes study' buat DAP!

Selepas membuat 'kes study' dan mengambil iktibar di Perak, DAP Selangor mendapat ilham dan mereka berjanji pada diri mereka sendiri, mereka tidak akan sesekali membuat kesilapan yang sama, maka DAP yang begitu licik dan komunis ini telah mencadangkan supaya satu pindahan enakmen pentadbiran agama dibuat.

"Pindaan kuasa sultan untuk melantik pegawai MAIS tanpa melalui MB sebelum ini akan dihapuskan dan segala urusan perlantikan akan di ambil dan diuruskan oleh MB sendiri tanpa perlu rujuk dahulu kepada Tuanku Sultan.

Cantik bukan aturan DAP ini? Dalam tidak sedar kuasa tuanku Sultan sudah dicabar! Pembaca yang budiman sekalian, sepertimana yang kita ketahui, sesungguhnya DAP ini memang tidak mempercayai dalam sistem beraja, ini bukan suatu tuduhan liar, tetapi ini adalah hakikat.

Perbuatan DAP ini memang sudah terang lagi bersuluh ingin mencabar Kuasa Sultan! Betapa kurang ajarnya si bangsat DAP ni bukan? Tapi saya amat pelik, masih ada melayu yang tak sedar diri, menyokong dan menjunjung DAP sial ini!

2. Usul untuk mengadakan Pilihanraya kerajaan tempatan.

Dalam kes ini pula, DAP dengan begitu licik memperdayakan MB yang tak begitu cerdik dan yang suka menjadi lembu yang dicucuk hidungnya ini, bagaimana cara mereka?

Usul untuk mengadakan election kerajaan tempatan (PBT) dibentangkan oleh Adun DAP pada 28 Okt 2008,yang menariknya ia mendapat sokongan padu oleh adun PKR dan DAP,manakala PAS tidak menyokong usul ini dan hanya berpeluk tubuh.

MB Selangor Khalid Gagap telah memaklumkan bahawa rangka kerja kearah itu perlu disusun bagi memastikan pilihanraya kerajaan tempatan terlaksana.

Yang terbaru ,aktivis masyarakat cina dan india telah membuat pembentangan di mesyuarat MTES pada 3 Julai 2009.mereka telah perincikan langkah yang perlu dibuat bagi mengadakan pilihanraya tersebut cadangannya akan diadakan pada bulan Julai 2010.

Jika ia diluluskan maka terhapuslah penguasaan kerajaan negeri pada kerajaan tempatan,dan masyarakat cina dan india akan menguasai PBT di bandar. Bayangkan berapa banyak PBT yang hanya di kuasai oleh orang melayu di seluruh Selangor? Adakah anda rela menjadikan Selangor menjadi Pulau Pinang yang dah sedia tergadai?

Maka mudahlah Tuan Haji Ronnie Liu untuk mengawal kesemua PBT ini sebab beliau sudah meletakkan orang- orang dia di semua tempat - bayangkanlah dato bandar mbpj, ydp mpsj dan ydp mpk semuanya orang dia! Dia melantik pegawai-pegawai dari kalangan orang-orang cina di pbt, untuk tujuan ini Mursyidul Am DAP ini juga minta bantuan sumber manusia di Selangor!

Yang menariknya MB telah menolak permintaan PAS untuk merujuk kepada mereka dahulu mengenai isu yang libatkan orang melayu, ini bermakna suara PAS diketepikan.

Nampakkah anda di mana kuasa PAS pada masa sekarang? PAS tidak mampu membawa suara orang melayu didalam kerajaan Selangor lagi. Buka mulut sikit je, habis kena herdik macam hamba abdi!

MB Khalid si free thinker ni lebih dahsyat bangsat nya daripada Thomas Nizar Lilin. Sangkaan kita tidak ada yang lebih teruk dari Nijjar Tristar Lilin meleset belaka kerana Khalid yang teramat gagap ni, dalam diam telah mencuri tahta penggadai orang melayu daripada Nizar Balaci DAP!

Jawatankuasa Rumah Ibadat Bukan Islam, sebelum ini pengerusi rumah ibadat bukan Islam di pegang oleh SUK, namun setelah PR memerintah pindaan telah dibuat maka keanggotaan jawatankuasa ini disertai oleh Teresa Cock, Ustaz Ronie Liu dan Dr Xavier X-GAY Jayakumar, malah keanggotaan juga ditambah seramai 6 orang lagi mewakili semua kaum selain dari Islam.

Ini memudahkan urusan mendapat dan membangunkan tanah untuk tapak kuil dan tokong yang dipohon. Jika anda perhatikan kebelakangan ini, mereka berani menuntut yang bukan-bukan. Contohnya Dr Xavier X-GAY pernah memaklumkan bahawa tidak ada hak ketinggian bangunan kuil di Selangor, Ya! tidak ada had, maknanya apa? Lebih tinggi dari kubah Masjid bukan?

Kuil kuil yang dibina di tanah haram telah dihalalkan, mereka dengan sesuka hati membina kuil di mana-mana lokasi yang dirasakan perlu tanpa meminta kebenaran dari tuan tanah dan PBT tidak boleh merobohkan kuil haram tersebut kecuali mendapat kelulusan exco.

Selain itu mereka mencadangkan taman-taman perumahan baru berdasarkan 1:1 dimana 1 masjid, 1 tokong, 1 gereja dan 1 kuil. Dasyat bukan? Inilah ketuanan Rakyat ciptaan AnuWar si pengkhianat bangsa!


Fakta Tambahan :

Tanah wakaf Islam di Shah Alam, yang digadaikan setelah PR menang besar di Selangor kini ianya dibenarkan dibina kuil India di situ! Perkara ini telah selesai bawah Khir Toyo, tetapi keputusan DUN sebelum Mac 2008 tidak diendahkan oleh Pakatan Gangster di Selangor, nak tahu lebih lanjut hubungilah NGO Selangor yang berani memperjuangkan isu ini!

Peguam Islam perlu lihat balik keputusan Kerajaan PR Selangor, lihat Warta Kerajaan Negeri Selangor jika ada sebab semua keputusan DUN diwartakan, ini usaha PAS, nak adakan satu badan untuk KAWAL AKTIVITI DAN PERKEMBANGAN ISLAM DI SELANGOR! SOALAN SAYA, TIDAKKAH INI BERCANGGAH DENGAN PERLEMBAGAN NEGERI BAHAWA SULTAN ADALAH BERKUASA TERHADAP AGAMA ISLAM DAN ADAT RESAM MELAYU?

3. Memindahkan pelajar sekolah Cina dari Perak ke Selangor!

Pada 27 Jun 09, MB telah menyerahkan cek kepada 4 Sekolah Persendirian Jenis kebangsaan Cina diberi bantuan RM2 Juta setiap satu iaitu Sek Men Kwang Hua Klang, Pin Hwa School Klang, Sek Men Chung Hwa dan Sek Men Min Hua Klang.

Tujuannya mudah saja, mereka akan bawak pelajar-pelajar dari Perak ke Selangor sebabnya kerajaan Perak sudah tumbang! Lagi satu sebabnya ialah 5 sekolah dari perak kurang murid, ini sekaligus akan menambah populasi kaum cina di Selangor!

Kita imbas kembali berhubung dengan isu sekolah cina yang diberi oleh Nijjar Lilin anjing DAP di Perak semasa pakatan haram komunis masih berkuasa dulu, si balaci DAP ini telah memberikan 3000 hektar tanah untuk sekolah Cina, persoalannya sekarang, berapa ramaikah pelajar sekolah Cina di Perak dulu?

Kenapa hendak diberi jumlah tanah yang begitu banyak sekali? Kita semua boleh mengagak dan sedar bahawa bukan semuanya untuk di bina sekolah, tetapi lebih kepada untuk membangunkan tanah itu dan sekolah Cina di Perak boleh menikmati hasilnya, begitu mewah sekali bukan untuk bilangan sekolah yang sedikit ini? Tidakkah PAS sedar akan hal ini?

Berapakah yang diberi kepada Kafa dan sekolah rendah agama walaupun ramai pelajar? Tidak sedar lagikah kamu wahai kaum Melayu? Mungkin tulisan ni agak berbau rasis tetapi rasiskah kita sekiranya kita mencerita dan memperjuangkan apa yang hak? Fikir-fikirkanlah semua ini wahai bangsaku Melayu....

Sumber kajian dari Bloggers

No comments:

Cars & Formula 1