05 April 2008

Apa nasib Melayu Pulau Pinang di bawah DAP anti-Melayu


Kita semua tertunggu-tunngu apakah nasib orang Melayu di Pulau Pinang di bawah pemerintahan DAP anti Melayu yang menang besar di negeri majoriti Cina itu. Dengan majoriti yang besar di Pulau Pinang, DAP anti Melayu ini akan dapat membuat banyak perubahan tanpa pantauan dan kawalselia oleh sesiapa pun.
Kita akan melihat nasib orang-orang Melayu mula dipinggirkan dan mungkin tidak dapat sebarang peluang dalam pembangunan Pulau Pinang nanti. Orang Melayu akan mula kesal bila melihat wajah sebenar DAP ini apabila memerintah negeri tersebut. Mereka akan mula menunjukkan belang mereka dengan mengubal dasar-dasar yang memihak kepada kaum bukan Melayu. Semua ini akan dilakukan atas mana 'equality' yang akan cuba digula-gulakan dan diperindahkan dengan kata-kata supaya kelihatan apa yang mereka lakukan sebagai betul dan tidak salah disisi undang-undang.

Kita semua tahu yang rata-rata pimpinan DAP anti Melayu ini dipegang oleh peguam-peguam yang hebat bertutur kata serta pandai memutarbelitkan fakta demi kepentingan peribadi puak mereka.Diharap supaya rakyat Melayu Pulau Pinang, khasnya dan rakyat Melayu Malaysia agar berhati-hati dengan talam dua muka ini.

Kejayaan mereka memperkudakan PKR dan PAS dalam pilihanraya yang lalu terbukti apabila orang-orang Melayu mengundi DAP anti Melayu tetapi pada masa yang memastikan orang bukan Melayu tidak mengundi calon PAS. Ini terbukti apabila DAP menang besar dan berjaya mengalahkan hampir semua calon parti komponen BN bukan Melayu. Disebabkan DAP ingin berkuasa di negeri tertentu, mereka memastikan undi-undi bukan Melayu tidak jatuh ke tangan PAS. Ini terbukti apabila DAP yang sudah pasti menjadi Timbalan Menteri Besar di Perak dan Selangor. Manakala rata-rata calon PKR yang menang adalah merupakan calon bukan Melayu. Ini kerana DAP ingin memastikan hanya calon-calon bukan Melayu dalam PKR mendapat undi daripada bukan melayu yang pro-DAP. PAS dan PKR yang mempunyai bilangan kerusi yang sedikit di negeri-negeri ini terpaksa akur untuk turut menerima TMB bukan Melayu bagi menjaga hubungan mereka.

Kita hanya sekarang boleh berdoa agar Melayu tidak akan tertindas dengan teruknya di negeri ini. Kita tahu yang objektif utama DAP anti Melayu ialah memerintah Malaysia dan menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu dan NEP. Mereka pastinya lebih berhati-hati dan tidak tergesa-gesa mengubah polisi di Pulau Pinang yang boleh menyebabkan ketara pada Melayu yang mereka anti-Melayu. Ini kerana objektif utama mereka untuk memerintah Malaysia belum tercapai tetapi apa yang pasti mereka akan mengubah dasar-dasar yang memihak kepada Melayu yang mungkin dilihat atau dibuat supaya kelihatan tidak penting.

Pemerhati - pemerhati politik kita telah mengkaji dan menyelidik tindakan DAP sejak tahun 2000 lagi dan tahu bagaimana liciknya golongan peguam ini dalam memanipulasikan fakta supaya dilihat adil dan saksama. Hanya golongan mereka yang mempunyai kebolehan sahaja dapat membaca taktik dan strategi DAP yang anti Melayu tetapi berjuang atas nama keadilan dan haksama rata.

kompilasi,
khairulnazri.blogspot.com

2 comments:

Anonymous said...

SATU SOALAN UNTUK HADI AWANG. BILA PULAK ADA NAS YANG MEMBOLEHKAN PARTI ISLAM BOLEH BERCAMPUR DENGAN PARTI ORANG CINA DAN INDIA UNTUK MEMIMPIN NEGARA ISLAM ? SUDAH LUPAKAH BELIAU KEPADA FATWA BELIAU SENDIRI YANG PERNAH MENGHUKUM UMNO KAFIR KERANA BERKAWAN DENGAN PARTI CINA DAP BABI DAN INDIA HINDRAF BODOH DAN MISKIN ? APAKAH STATUS MB PERAK SEKARANG YANG ADA 7 EXCO BUKAN ISLAM

KENAPA PAS SEKARANG KETANDUSAN IDEA DAN SANGGUP MAKAN SEMEJA DENGAN KAFIR HARBI SEPERTI DAP LAKNAT

PERUT DAN HATI DAP MEMANG BUSUK SEPERTI BUSUKNYA HATI LIM KIT SIANG DAN ANAKNYA BANDUAN LIM GUAN ENG

ADAKAH PAS SUDAH LUPA KATA KATA PEGUAM LUMPUH YANG SUDAH NAK MAMPUS IAITU KAPAL KARPAL SING BODOH SEMBAH TOKONG BATU SUPAYA LANGKAH MAYAT MEREKA KALAU NAK DIRIKAN NEGARA ISLAM.

ADAKAH PAS SUDAH LUPA ATAU PAS NAK KAN KUASA ATAU PAS NAK KAN WANG YANG BANYAK

Ataupun pas telah terpedaya dengan gay boy seperti anwar yang sukakan punggung

KHAIRUL NAZRI said...

Kita sememangnya sudah faham benar akan taktik kepolitikan PAS ini. Setiap fatwa yang dikeluarkan oleh mereka berdasarkan keperluan politik semasa mereka. Tiada keampuhan tiada pendirian. Jadi setiap isu atau perkara yang diketengahkan oleh mereka-mereka ini hanya tak lain tak bukan untuk kepentingan diri dan tidak menjuruskan kepada memperkuatkan bangsa dan agama.

Cars & Formula 1