20 September 2008

Dari pejuang Islam ke pejuang sekular


Memikirkan ketentuan Allah kepada hambanya membuat saya banyak berdoa dan pasrah kepada Allah. Anwar adalah penasihat parti PKR dan tiada yang boleh menyangkal bahawa PKR adalah parti sekular yang tidak mempunyai dasar yang meletakkan Quran dan Sunnah sebagai rujukan. Keahlian dan kepimpinan PKR juga berbagai, dari paderi kristian sehingga kepada pejuang murtad.

Mungkin orang PAS marah dengan tulisan saya tetapi saya ingin menulis perkara yang haq supaya kita tidak terkeliru dengan batil.Soal pakatan pembangkang di bawah Tahallul Siasi di haruskan mengikut pendapat ulama pas....

Sebab itu lah pas bertahallul dengan pkr, dap, semangat 46 dan umno zaman dahulu. Mengata PKR parti sekular tidak lah menghinakan kerana itulah dasar mereka. Malah ada ahli dan pemimpin PKR mahu mempertahankan sekularisme nya kerana itu lah pokok penyatuan mereka. Anwar tidak di paksa menukar perjuangan dari pemimpin besar Islam zaman 80an kepada pemimpin besar parti sekular PKR sekarang. Itu sudah menjadi ketentuan Allah.

Masa saya berada di alam sekolah menengah saya adalah peminat penerbitan ABIM Al Risalah. Sungguh hebat penerbitan itu. Di dalam Al Risalah lah saya bertemu dengan nama Hassan Al banna dan Syed Qutb. Ada satu lagi majallah , kalau tak silap Dewan Ummah yang juga cukup hebat. Majallah ini merupakan terbitan rencana Islam yang juga hebat berkaitan masaalah ummah sejagat. Dari situ saya mengenali ungkapan ' Islam Syumul dan Islam Cara Hidup. Siapa kah pemimpin gelombang kebangkitan Islam ini. Tidak lain tidak bukan Anwar Ibrahim.

[sumber: AIDC] [baca selanjutnya]


No comments:

Cars & Formula 1