05 November 2008

Senyum Kambeng


PKR atau nama barunya Pakatan Kambing Ragut memang punyai sifat kambing. resam kambing yang selalu membuat bising dalam kandang.mengembek tak berhenti untuk keluar untuk makan rumput dan hanya akan balik kandang bila malam menjelang.begitulah ulangan sikap kambing yang diamal oleh ahli parlimen pakatan rakyat.bising dalam dewan..tak tau berhujah keluar ramai2 dan bila balik kawasan parlimen masing2 mendabik dada declare akulah hero dewan rakyat..


hari ini untuk kali ke 6 PAKATAN RAKYAT yang diketuai kepala kambingnya anwar ibrahim keluar dari dewan parlimen kerana entah apa sebabnya. selama 10 tahun ahli2 parlimen kambing pakatan rakyat merupakan jaguh rostrum..jaguh ceramah maki hamun.bercerita tentang idea pembentukan negara yang lebih baik daripada barisan nasional.


cakap dan sentuh apa juga tajuk..kamu lontar dan mereka mampu membebel selama 3 jam di pentas ceramah taman melewar. pang pung pang bunyi macam tin kosong.bising memekikkan telinga.lepas puas maki,hina,fitnah mereka beramai akan melaung ALLAHUAKBAR ! macam perangai syiah yang membenci abu bakar begitulah selama bertahun mereka menanam kebencian yg tiada asas pada sedara seagama.


bila ditanya kepada ketua kambing di kelantan maka ketua kambing akan bersabda " ALLAH PUN MENCARUT".. bila ditanya kepada kepala kambing pakatan rakyat di parlimen maka dia akan memberi jawapan berpusing-pusing dan pusing dan terus berpusing...


dulu sibuk mengatakan SPR merupakan komponen barisan nasional. fitnah ditabur berkali2 kepada penyokong taksub sehingga mereka mengadakan perhimpunan BERSIH..ya mereka menang dalam pilihanraya ke 12.


sebelum itu bila ada pilihanraya kecil maka dilabellah segala macam gelaran kepada SPR dan kerajaan. pilihanraya tidak adil,daftar pemilih lama, pengundi hantu bla bla bla..


TAPI..


bila segala kambing pakatan rakyat diberikan ALLAH SWT peluang untuk beraksi di parlimen..mereka ramai2 keluar. bukan sekali tapi sudah 6 kali sejak mac 2008 !


bila dah ada peluang merajuk macam pondan makyeh..dok la pandikar kena pujuk ..malu nya perangai kambing tua pakatan rakyat termasuk jugak yang kambing betina yang sudah putus haid MERAJUK...


rakyat yang mengundi pakatan kambing kena tipu..aku suruh kau bawak hujah bernas,,tapi kau keluar dewan kerana kurang kemampuan berhujah. itulah bala bila cakap besar berdegar atas rostrum tapi bila dah masuk dewan lari macam ayam berak kapur !


mungkin yb nasir ahli parlimen kuala nerus boleh sediakan padang ragut kat luar parlimen. bagilah rumput yang sedap2 sikit untuk ahli2 parlimen pakatan kambing ni makan bila saja mereka keluar dewan.


kita sebenarnya memerlukan side pembangkang yang BENAR2 PROFESIONAL..apa sahaja yang dihujah mampu memberi kebaikan kepada pembangunan ekonomi dan mengangkat martabat bangsa..tapi sayang yang ada depan kita semua sekadar kambing sahaja..kambing permatang pauh,kambing pokok sena,kambing ipoh timur dan seangkatan dengannya..


arrrgghh...jom lah kita sketsa kat bawah..tafsiran mimpi dan peribahasa baru untuk pakatan kambing !



mimpi kena ular patuk


maksudnya pada hari perkahwinan akan menjadi janda dan akan dibohsiakan oleh pengantin lelaki. contoh ayat . pas kena patuk ular oleh anwar maka pas telah dibohsiakan tubuhnya kepada dap.

kaki belit

maksudnya suka menukar-nukar tarikh perkahwinan. contoh ayat . anwar telah ditempeleng oleh bapak mentuanya kerana telah menukar tarikh perkahwinannya dpd 16 september ke 1 okt kemudiannya ke raya aji.


gila babi

maksudnya suka menternak babi skala besar-besaran ... contoh ayat. kerajaan negeri selangor menggila-kan babi apabila babi menjadi perusahaan utama sektor ekonomi.


sengih kuda

maksudnya suka tersengih lepas menipu ... contoh ayat . anwar kerap kali mengsengih-kudakan senyuman setelah banyak menipu penyokong beliau..



lebai malang

maksudnya lebai ni sentiasa malang. contoh ayat. pas selangor sentiasa dilebai-malangkan oleh kalid berahim.


kencing kuat

maksudnya suka kencing merata-rata dgn bunyi yang kuat. contoh ayat. anwar telah ditegur oleh hj hadi kerana bunyi kencingnya kuat.


melepas anjing tersepit

maksudnya melepaskan anjing yang tersepit kat pagar . contoh ayat. selepas keluar ISA selama 7 hari, teresa kok mendedahkan bahawa makanan penjara seperti makanan anjing.teresa kok kata pegawai polis umpama nak tak nak je bagi makanan..umpama melepaskan anjing tersepit..


buaya darat

maksudnya buaya yang tak ada kat dalam air. contoh ayat. ahli pkr pernah ditangkap kerana rasuah seks tidak berkelakuan seperti buaya air..perangainya macam buaya darat.


kaki lelong

maksudnya menjual tanpa meletakkan tanda harga. contoh ayat. mb perak nizar merupakan pakar dalam meng-kaki lelongkan tanah di perak.


[sumber : Blogger]




No comments: