06 March 2009

Bayangkan...

PRU15 = DAP AKAN JADI PM?

1. KENYATAAN DS Anwar bahawa MB Perak dari PR akan datang boleh terdiri daripada siapa saja YB Melayu dalam mana-mana parti PR menimbulkan seribu satu macam persoalan.


2. DAP menjelaskan kenyataan itu dengan memberi kenyataan bayangan bahawa DAP akan juga diwakili oleh Calon-Calon Melayu.

3. Dengan YB DAP menguasai Majoriti DUN Perak sekarang, maka mereka mempunyai bayangan akan menjadi MB Melayu DAP tanpa perlu lagi bergantung kepada YB Melayu PAS dan PKR, pada masa akan datang.

4. Maka hasrat mereka menguasai secara Total Pulau Pinang dan Perak akan menjadi kenyataan , seterusnya Selangor, Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan.

5. PAP gagal 50 tahun dahulu, tetapi DAP sudah semakin melihat peluang di depan mata.

6. Orang-orang Melayu/Islam dipaksa untuk mengamalkan konsep Kesamarataan, Keadilan, Kesaksamaan, dalam semua hal. Hapuskan keistimewaan Raja kalau boleh ( perhatikan Karpal tidak pernah berhenti mempersoal keistimewaan Raja-Raja Melayu ).

7. Kalau Islam guna nama Allah mereka juga mahu guna nama Allah, Bumiputera itu Apartheid, Peralihan kuasa di Perak sebagai Merampas Kuasa = Usaha Anwar Merampas Kuasa 916 Mulia, YB Bota pindah ke PKR dikata Sangat Demokratik = YB-YB PKR/DAP Pindah ke Bebas dikata Jijik.

8. Banyak lagi pemikiran-pemikiran Liberal=Bebas=Dia Boleh=Kita Tak Boleh=Pembangkang 1000% Bersih Belaka= Kerajaan 1000% Rasuah Belaka.

9. Bagi penulis, semua ini pemikiran-pemikiran PAP yang sedang diamalkan oleh DAP dan sedang dipaksakan ke atas orang-orang Melayu/Islam di Malaysia.

10. Jika kerisauan ini dianggap racist, apakah pula nasib orang Melayu/Islam di Singapura yang langsung tidak diberi peluang menjawat jawatan Ketua Polis, Ketua Tentera, Menteri dan sebagainya di Singapura.

11. Mereka bercakap soal Kesamarataan/Keadilan/Bahagi sama rata di Tanah Melayu tetapi tidak bercakap benda yang sama di Singapura.

12. Maka, PAP di Singapura & DAP di Tanah Melayu = sama sahaja. Maka tidaklah menghairankan 10 atau 20 tahun akan datang DAP akan menjadi Perdana Menteri.

Sumber : Blog Jentayuabaka

No comments:

Cars & Formula 1