08 June 2009

Anwar Gagal,..lagi?

Kenapa semua Grand Design Anwar GAGAL?.



Sudah ketentuan Ilahi!!!

Kita telah menerima berita dengan kekalahan Team Erdogan dalam PAS. Kekalahan ini menandakan bahawa segala percaturan yang dibuat oleh Anwar kesemuanya mengalami kegagalan.

Kekalahan Husam Musa menunjukkan ada sinar emas di antara PAS dan UMNO untuk membentuk semacam pakatan strategik untuk membangunkan Ummah Islam Di Malaysia. Semoga ianya menjadi realiti dalam perpaduan Umat Melayu-Islam!

Bukan sekali Anwar mengalami kegagalan. Malah, Sejak dari dahulu lagi apa yang dirancangkan oleh Anwar semuanya tidak menjadi. Kenapa ini selalu berlaku? mungkin ada hikmah yang harus ditelusuri dan difikirkan dalam fenomena ini. Inilah jikalau seseorang itu terlalu bersifat ideal-teorikal dalam pemikirannya sehingga nilai praktikal tidak pernah dilakukan.

Kesemua grand design Anwar gagal. Sejak menjadi mantan Timbalan Perdana Menteri, hanya selangkah sja lagi impian beliau menjadi perdana menteri Malaysia juga akhirnya menemui kegagalan. Anwar dilihat gagal memimpin diri sendiri dengan menyalahi aturan tabii manusia. Bukan setakat gagal mengawal emosi diri, malah juga gagal dalam pentadbiran ekonomi semasa beliau memegang jawatan Menteri kewangan dahulu.

Bukan setakat itu, malah Anwar juga gagal dalam gagasan membentuk kerajaan pada 16 september yang lalu. Kegagalan memancing ahli parlimen untuk melompat parti malah menjadi bahan jenaka oleh semua lapisan masyarakat. Malah gagasan 16 september itulah yang menjadi punca krisis kemelut di Perak sebagai merujuk kata-kata karpal Singh yang mendesak supaya Anwar Ibrahim bertaubat. Namun dengan selambanya beliau seperti tidak melakukan apa-apa kesalahan. Sifat Anwar yang suka membaling batu kemudian sembunyikan tangan. melihatkan sifat kebaculannya. Sifat orang bacul dan pondan yang memang tidak layak memimpin Malaysia.

Kini, situasi juga serupa. Dengan melihat kekalahan Husam Musa dalam merebut jawatan Timbalan Presiden mengesahkan grand design Anwar ternyata gagal dalam menguasai parti Islam di Malaysia. Husam Musa dilihat salah satu partikel Anwar Ibrahim dalam PAS untuk menghancurkan nilai-nilai asas perjuangan PAS.

Sudahlah Anwar gagal menguasai parti Melayu-Islam dalam UMNO pada zaman dulu, kini juga beliau gagal membina jaringan proksinya untuk menguasai PAS dalam peringkat atasan kepimpinan Ulama.

Dalam kes liwat pula, Anwar dilihat awal-awal lagi kalah apabila beliau enggan bersumpah dengan nama Allah dalam membersihkan namanya. Jikalau beliau benar, bersumpah sajalah. Sumpah adalah salah satu jalan yang tidak memerlukan duit, tenaga dan masa panjangpun untuk membuktikan diri dalam keadaan benar. Namun, beliau enggan berbuat demikian. Sekali lagi Anwar gagal dalam pembelaan dirinya dalam konteks holistik-simplistik.

Anwar juga akan gagal dalam percaturan mahkamah nanti kerana ada desas desus mengatakan bahawa banyak bukti telah dikumpulkan untuk membuktikan yang Anwar sememangnya seorang peliwat. Kegagalan Anwar dalam pembelaan dirinya menampakkan bahawa Kebenaran itu ada di mana-mana dan ia datang tanpa dipaksa. Tunggu dan sabarlah menanti keputusannya di bulan Julai nanti.

Semacam ada satu ketentuan Ilahi apabila satu persatu tindakan dan taktiknya gagal dalam menguasai Malaysia. Seakan Allah ingin menyelamatkan Malaysia daripada cengkaman seorang pemimpin Liberal-moderat ini.

Malaysia telah diramal oleh Dr. Yusuf al-Qardawi seorang pemikir Mesir akan menjadi seperti Andalusia. Andalusia merupakan sebuah negara idealis dengan gagasan Islam-Sains centrikal yang melahirkan banyak tokoh ilmuwan dan sarjana Islam pada masa lampau.

Jikalau Anwar berjaya dibuktikan meliwat dalam tempoh yang perbicaraan nanti, maka negara akan kembali aman. Negara akan laju melangkah ke alam cyber-Islam. Salah satu bentuk keberjayaan Islam di bumi tercinta ini sedangditransformasikan. Semoga Malaysia selamat daripada tokoh Liberal-Moderat yang bertunjangkan fahaman Humanisme yang mematikan Teologi sebenar di bumi Malaysia.

Apa yang ada pada Anwar? Apa yang beliau ada hanyalah air liur basi yang terlalu teorikal yang tidak praktikal dan langsung tidak berguna digunakan di alam sebenar.

Anwar, terimalah takdir sebagai iktibar yang berharga. Apakah engkau tidak melihat dan mempercayai Qada' dan Qadar Allah yang menguasai setiap kejadian di setiap penjuru bumi??? Bukalah mata dan minda untuk merenungi di setiap kejadian yang berlaku di dada masa agar ia mematangkan pemikiran kita untuk terus tunduk kepada Sang Pencipta dengan mengikuti segala lunas-lunas kemanusian yang sebenar .

Wassalam....


Islamic Fundamentalist.
Cairo

sumber : Emang

4 comments:

Cheguman said...

Alhamdulillah.

Muktamar PAS sudah selesai. Perosak PAS pun sudah tewas walaupun katanya penyokongnya masih ramai dalam PAS.

PKR semakin kelam kabut dan hilang arah tuju.

Parti-parti dalam PR masing-masing dah kembali pada perjuangan asal masing-masing.

Anwar akan masuk mahkamah semula.

Komponen BN selain UMNO sedang bercelaru dan lemah. UMNO perlu bantu mereka.

Sekarang adalah masa untuk kita bekerja sambil membina kekuatan.

Demang sedang melihat fajar sedang menyinsing yang membawa seribu harapan.

KHAIRUL NAZRI said...

Salam Cheguman,

Kita seharus bersatu dalm apa jua perkara ketika ini. Kita juga harus mengenepikan segala perbezaan demi survival bangsa Melayu dan Islam khususnya.

Sejarah silam perlu untuk teladan hari ini untuk kebaikan hari esok, untuk diri dan keluarga, untuk bangsa dan agama dan untuk negara tercinta.

Insyaallah

alahai said...

setengah dari kita mencari kuasa politik.
setengah dari kita mencari keredaan Ilahi
apa jua yang kita cari tanpa di sedari kita hilang setengah dari kita.
setengah dari kita hilang dalam diri sendiri.

Hope said...

Mungkin Anwar perlu menilai semula sebab utama perjuangannya selama ini. Adakah untuk rakyat seperti yang digembar gemburkan, atau semata-mata kerana kuasa? Atau keghairahan untuk menjatuhkan orang lain?

He used to be a great leader...

Cars & Formula 1