16 May 2008

Citykarting Night Endurance Race


Night karting adalah salah satu sukan bermotor yang kini sedang menarik ramai minat dikalangan remaja serta peminat sukan karting. Selain merupakan salah satu sukan mencabar tetapi ia juga menguji ketahanan, kepintaran, strategi, perancangan serta kepantasan pemandu samada ketika sedang berlumba mahupun ketika membuat sebarang keputusan segera. Kebanyakan pemandu-pemandu hebat di Formula 1 bermula dari sukan karting. Dari Micheal Schumacher hinggalah ke Lewis Hamilton.

Saya amat berbangga kerana adik saya Najib kini serius di dalam sukan tersebut. Hasil usaha serta daya fokus yang tinggi, beliau telah berjaya mendapat naib juara di dalam pertandingan Citykarting Night Endurance Race 2008 yang di adakan baru-baru ini di Shah Alam Kart Track. Mana tahu dengan niat yang baik serta disiplin yang tinggi menceburi sukan ini akan membawanya ke tahap yang lebih tinggi. You
may be suprise that there is another malaysian racing side by side with Kimi or Hamilton in another incoming few years... Congrats bro !! As for me I'm stick to F1 and Rally only.



khairulnazri.blogspot.com


No comments:

Cars & Formula 1