21 May 2008

Tun Mahathir meninggalkan UMNO, siapa yang gembira?

Hari ini seluruh negara terkejut dengan tindakan Tun Dr. Mahathir meninggalkan UMNO semalam. Di Kedah dihadapan 1000 orang beliau mengejutkan hadirin apabila mengumumkan bahawa beliau meninggalkan UMNO dan tidak akan bersama parti Melayu terbesar ini selagi Abdullah Ahmad Badawi masih lagi menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Tan Sri Sanusi Junid mengikut langkah Tun begitu juga 300 ahli UMNO Kedah. Ini merupakan satu hari yang sedih buat UMNO yang telah berusia 62 tahun. Sudah pasti selepas ini lebih ramai lagi yang akan mengikut jejak Tun. Maka musnahlah UMNO.

Tindakan Tun ini menggembirakan menantu PM. Maka laluannya akan menjadi lebih mudah. Akan tetapi UMNO yang menerima padah. Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat pasti akan tertawa melihat pergolakkan dalaman UMNO. Kemungkinan besar ianya akan membantu Pakatan Rakyat untuk merampas kerajaan dari Barisan Nasional.

Pak Lah masih lagi sombong dan angkuh tidak mahu meletakkan jawatan. Nasib Melayu semain tergadai. Menantu PM dan "budak tingkat empat" merasakan tindakan Tun keluar dari UMNO adalah kejayaan gerakan mereka. Sedangkan UMNO semakin hancur.

Tun telah berkorban. Kita bila lagi?


kompilasi,
khairulnazri.blogspot.com


No comments:

Cars & Formula 1