21 June 2009

Antara komerSIAL, Pahala dan Syirik

Poster Nik Aziz punya nilai komersil yang tinggi kata Wan Rahim

KUALA LUMPUR, 20 Jun (Hrkh) - Penasihat Jentera Operasi Pilihan Raya Dun Manek Urai, Dato' Wan Rahim Wan Abdullah menegaskan poster Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mempunyai nilai komersil yang tinggi bagi menarik pengundi.

Jelasnya, hanya poster Tok Guru Nik Aziz sahaja mempunyai nilai untuk menarik pengundi.

"Jadi dalam hal ini kita hanya menilai dari sudut komersil sebagai cara menarik pengundi di Manek Urai. Kita betul-betul eksploit gambar Tok Guru untuk pancing undi," katanya.

Wan Rahim mengakui Tuan Guru mempunyai tarikan tersendiri berdasarkan pengalaman dalam jentera parti sejak tahun 1982 semasa mencetak gambar Tuan Guru yang mengenakan serban di atas bahu.

Misalnya di Manek Urai, Wan Rahim terkejut apabila ada seorang imam di masjid Mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Tuan Guru Nik Aziz.

"Inilah bukti gambar Tok Guru mempunyai nilai yang tinggi di kalangan rakyat beliau," katanya ketika dihubungi.

Bahkan beliau turut menafikan ketiadaan poster Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang ada kaitan dengan isu kerajaan perpaduan yang digambarkan wujudnya pergeseran antara pimpinan tertinggi itu. Baca selanjutnya di sini



Komen blogger,

1. Secara peribadi saya menghormati Nik Aziz tidak lebih sebagai orang tua, orang lama yang saya fikir mempunyai taraf pendidikan agama yang tinggi. Selain daripada itu, beliau adalah seorang tua yang berusia sekarang ini harus lebih menumpukan usaha dan tenaga untuk memperbaiki amalan dunia dan akhirat. Lupakan sahaja dunia politik, dunia yang penuh hasad dan dengki, dunia yang penuh dengan caca-marba fitnah dan kemusnahan kepada minda, diri, agama, bangsa Melayu dan negara kita Malaysia tercinta.

2. Jika ahli dan penyokong PAS terutamanya yang beragama Islam melihat bahawa wajah Nik Aziz ini mempunyai nilai komerSIAL, kenapa baru hari ini mereka berkata begitu? Maka, secara logiknya, sebelum ini Nik Aziz tidak sebegitu? Tidak komerSIAL dan sekadar sebagai seorang pemimpin politik yang semakin hari dipertikaikan kenyataannya.

3. Ketaksuban ahli-ahli PAS ini amat membimbangkan yang mana hingga sanggup menganggap melihat wajah Nik Aziz seolah-olah mendapat pahala. Oleh hal yang demikian, elok juga ahli-ahli PAS ini tidak perlu lagi mengadap Tuhan yang Maha Esa lagi Berkuasa lima waktu sehari semalam kerana dengan hanya menatap wajah Nik Aziz sepanjang masa sudah memadai. untuk mendapat pahala. Apakah hukumnya kalau ia menjadi amalan mereka kini? Syirik?

4. Saya yakin jika mana Nik Aziz pergi mengadap ilahi kelak, insyallah pasti terpampang gambarnya di keliling keranda serta diatas nisannya seperti mana kita dapat lihat dijirat-jirat cina dan keling. Secara tidak langsung ini akan melambangkan bahawa semangat "Pakatan Rakyat" itu amat kukuh dan jitu hinggakan dibawa ke lubang kubur. Kemungkinannya ada !

5. Walaubagaimana pun, kenyataan para pemimpin PAS berhubung dengan kekomerSIAL wajah N.AJIS tidak lebih hanya sekadar cakap-cakap politik memandangkan PRK Manek Urai akan diadakan tidak beberapa lama lagi. Itu sahaja perkara yang terus melekat di setiap minda ahli PAS serta penyokong-penyokongnya. Politik, ceramah, derma, fitnah, merusuh, menelentang di jalanan dsbnya kerana sokongan, kuasa dan kepentingan diri. Rakyat macam mana? PerIBLISkan semua itu, lagipun PAS sudah bersahabat dengan "SYAITAN"

Hantam saje la Labuu....

3 comments:

Anonymous said...

SALAM PERJUANGN BRO
DH SEPATUTNYA NIK AJIS BERUNDUR SEPERTI TUN ABDULLAH. HABISKAN MASA BERSAMA KELUARGA ATAU BERCUCUK TANAM DARIPADA TERUS2AN DI CUCUK HIDUNG

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Patut la pernah terlihat gambar di belakang van atau kereta orang yang taksub dengan DEWA N.Ajis ni. Mulanya aku sangkakan gambar Colonel Harland Sanders (pengasas KFC tu...), bila diperhatikan betul2 baru la sedar rupanya gambar DEWA Tok Guru Pas. Begitu taksub sekali mereka dengan N.Ajis ni.

Rasanya kalau solat pun ada gambar N.Ajis pada sejadah juga kut.Iya la, memandang gambar poster DEWA N.Ajis boleh dapat pahala, inikan pula masa solat, boleh dapat berkali ganda pahala tu. Subhanallah.....

KHAIRUL NAZRI said...

Seharusnya PAS kini diterajui oleh pemimpin-pemimpin muda yang mengutamakan kepentingan agama, bangsa dan negara.

Kita melihat situasi yang melanda bangsa Melayu khususnya sekarang, kita sebenarnya tidak memerlukan lagi pemimpin-pemimpin seperti N.Ajis dan B.A.B.I yang hanya beretorik yang jelas mengutamakan kepentingan diri, kuasa dan kekayaan.

Salam perjuangan

Cars & Formula 1