18 July 2009

Anwar : Impian Kacau



TENTANG LIM KIT SIANG
Malaysia tidak memerlukan pemimpin yang berjuang untuk kepentingan satu kaum seperti yang diamalkan oleh DAP dan parti-parti pembangkang lain. saya tak nampak pemimpin pembangkang seperti Lim Lit Siang (DAP) berjuang dan berkerja sama dengan orang melayu.

( Anwar Ibrahim berkata ketika berucap merasmikan lapangan Terbang Sibu Serawak pada 17 April 1995. )

Lim Kit Siang tidak boleh diterima kerana ia hanya mementingkan satu gulungan kaum sahaja, sedangkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) adalah untuk semua kaum di negara ini. Lim Kit Siang ada lah saorang pemimpin yang angkuh, tidak bersifat pemimpinyang baik dengan merendah diri.

( Anwar Ibrahim berkata ketika berucap diperhimpunan rakyat di Kongsi Sin Quab Chuah di Pulau Tikus di Pulau Pinang pada 14 April 1995.)



TENTANG DAP MENENTANG HAK MELAYU

Saya hairan bagaimana masih ada orang melayu yang sangup berkerja dengan DAP sedangkan En. Lee Lam Thye yang telah lama berada dalam DAP tidak boleh berkerj
dengan setiauseha Agung DAP, Encik Lim Kit Siang.

( Anwar Ibrahim berkata semasa memberi ceramah di Kubang Menderong, Kepala Batas pada 15 Oktober 1990. )

DAP sebagai sebagai pelampau dan tidak pernah langsung memikirkan pembangunan dan kebajikan orang-orang melayu.

( Anwar Ibrahim berkata berucap dimajlis pemimpin bersama Rakyat Parlimen Batu di Bandar Baru Sentul,Kuala Lumpur pada 18 April 1995.)


Soal-soal dasar yang diputuskan sejak merdeka yang telah diterima umum dibangkitkan semula oleh kelompok-kelompok pelampau cina dan sikap mereka yang begitu lantang ini kerana ada orang melayu sendiri dibelakang mereka.Hari ini Anwar Ibrahim bersama mereka.

" Mereka (DAP) menuntut tiga pekara iaitu jangan menerima kepastian bahawa bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar wajib bagi pendidikan kita, juga menolak Islam sebagai teras sistem dan jangan mewajibkan pengunaan bahasa Melayu dalam mesyuarat majlis perundangan Akta Pendidikan. kita ingin mengetahui kenapa PAS bersetuju di sebalik penghinaan terhadap maruah bangsa ini ?.

( Anwar Ibrahim berkata ketika berucap di majlis penyampaian cek bantuan sekolah Agama rakyat di KUSZA, Kuala Terengganu pada 28 ogos 1990.)


Seperti apa yang Anwar nyatakan semasa di dalam kerajaan UMNO/BN dahulu tentang pembangkang, maka hari ini Anwar sendiri melakukannya malah lebih itu daripada apa yang Anwar Ibrahim lakukan hari ini terhadap tuduhan dan dakwaannya kepada kerajaan UMNO/BN semata-mata untuk mencapai matlamatnya untuk berkuasa hinggakan kepentingan orang Melayu dan Islam khususnya sanggup dikorbani.

Sumber dari Seratah


No comments:

Cars & Formula 1